Ticari defterlerin dijital ortamda tutulmasına yönelik düzenleme Resmi Gazete’de yayımlandı. Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan tebliğe göre, işletmelerin pay defteri, yönetim kurulu ve müdürler kurulu karar defteri ile genel kurul ve müzakere defterlerini elektronik ortamda tutmaları zorunlu hale getirildi.
Yeni düzenleme kapsamında, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren ticaret siciline tescil edilen şirketler ile belirli anonim şirketler için ticari defterlerin dijital olarak tutulması zorunlu olacak. Mevcut şirketler ise isteğe bağlı olarak tüm defterlerini elektronik ortamda tutabilecek. Ancak, bu seçeneği tercih eden işletmeler, tüm ticari defterlerini dijital ortama taşımak zorunda olacak.
Elektronik defter sistemine geçecek şirketler için süreç, ticaret siciline tescil ile eş zamanlı olarak başlatılacak. Fiziki defterlerini dijitale taşımakla yükümlü olan şirketler ise en geç iki ay içinde notere başvurarak kapanış onaylarını yaptırmak zorunda olacak.
Yeni tebliğ, 1 Temmuz 2025 itibarıyla yürürlüğe girecek.
More Stories
İmamoğlu duyurdu: İBB Ramazan ayında 100 bin haneye 2 bin lira destek verecek
Burdur’da Çiftlikte Yangın: 100 Saman Balyası Zarar Gördü
Iğdır Geceyi Gündüze Dönüştürüyor