Elon Musk’ın Şirketi Tesla, ABD Seçimleri Sürecinde Satış Düşüşü Yaşadı
ABD seçimleri sürecinde başlayan Tesla satışlarındaki düşüş, mayıs ayında da devam etti ve Elon Musk’a bir darbe daha vurdu.
Tesla’nın mayıs ayı satışları, 2024’e göre yüzde 27,9 oranında azalarak pazar payı yüzde 1,2 seviyesine geriledi.
Avrupa Birliği, İngiltere ve Avrupa Serbest Ticaret Birliği (EFTA) ülkeleri dahil olmak üzere toplam otomobil satışları, mayıs ayında 1,11 milyon adede yükselerek nisandaki yüzde 0,3’lük düşüşü telafi etti.
Toplam otomobil satışları 2025 başından bu yana AB genelinde yüzde 0,6 oranında azaldı, ancak bu daralmaya rağmen elektrikli araçlara olan ilgi artmaya devam etti. Mayıs ayında bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları yüzde 26,1, plug-in hibrit (PHEV) satışları yüzde 15 ve hibrit-elektrikli (HEV) satışları yüzde 19,8 arttı. Bu sayede BEV, PHEV ve HEV modelleri, AB’deki toplam binek araç satışlarının yüzde 58,9’unu oluşturdu.
Tesla’nın aksine Çin devletine ait SAIC Motor’un Avrupa’daki satışları yüzde 22,5, BMW’nin ise yüzde 5,6 arttı. Japon üretici Mazda ise Tesla gibi düşüş yaşayan markalar arasında yer alarak satışlarını yüzde 23 azalttı.